Wat betekent urgentie aanvragen?
Een urgentieverklaring woningzoekende is voor mensen die met spoed op zoek zijn naar een nieuwe woning, bijvoorbeeld bij een scheiding. Zodra uw aanvraag voor een urgentieverklaring (ook wel voorrangsverklaring genoemd) is toegewezen, krijgt u voorrang tijdens uw zoektocht naar een sociale huurwoning.
Hoe kan ik urgentie aanvragen?
U kunt makkelijk en snel een urgentie aanvragen via onderstaand formulier. Op basis van de ingevulde gegevens wordt gekeken welke mogelijkheden u heeft. Bij twijfel neemt een sociaal werker telefonisch of per mail contact op om uw situatie te bespreken. We nemen uw dossier alleen aan als deze een redelijke slagingskans heeft voor een urgentieverklaring bij de regionale urgentiecommissie. U krijgt alle documentatie per mail opgestuurd, met duidelijke afspraken en een opdrachtbevestiging. Neem dit zorgvuldig door voordat u de aanvraag indient. Indien akkoord sturen wij de aanvraag namens u naar de regionale toetsingscommissie in uw gemeente. Met de hulp van onze sociaal werkers kunt u online uw urgentie aanvragen.
U betaalt voor onze diensten € 110,-, hiernaast betaalt u ook de gemeentelijke legeskosten voor de urgentie aanvragen, omdat de leges per gemeente kunnen verschillen, zijn deze niet op voorhand te vermelden maar dit zij kosten die moeten worden voldaan om uw aanvraag in behandeling te nemen.