fbpx ...
Veel gekozen categoriën Bekijk alle situaties
Urgentie aanvragen

Sociale huurwoning in Eindhoven

Eindhoven. Genoeg woningen voor de veelverdiener, maar helaas veel te weinig voor de middenklasse. De wachttijden voor een sociale huurwoning lopen in de Gemeente Eindhoven op tot ongeveer vier tot zes jaren. Dit betekent dat u, als u blijft wachten, pas over vier jaar de eerste woning zult bezichtigen.

Om dit proces te versnellen hebben we een oplossing: urgentie aanvragen. In veel situaties heeft u namelijk recht op een urgentieverklaring. Zo kan bijvoorbeeld uw medische situatie een grond zijn voor een urgentieverklaring, uw financiële situatie, of een relatiebreuk. Bent u benieuwd of u in aanmerking komt voor een urgentieverklaring? Meld u dan vrijblijvend aan voor een kosteloze intake en onze specialisten kunnen precies vertellen hoe het zit in uw situatie.

Heb ik recht op urgentie met mijn situatie?

Wilt u weten of u mogelijk in aanmerking komt voor een urgentieverklaring bij de Gemeente Eindhoven? We begrijpen dat dit afhangt van uw persoonlijke situatie. Daarom bieden we u graag de mogelijkheid om een kosteloos adviesgesprek aan te vragen. Neem gerust contact met ons op, zodat we samen kunnen kijken naar uw situatie en u kunnen ondersteunen bij het vinden van een sociale huurwoning. We staan klaar om u te helpen!

Hoelang duurt het voor ik een woning krijg aangeboden in Eindhoven?

Voordat u de aanvraag indient (urgentie aanvragen Eindhoven), is het essentieel dat we een kritische blik werpen op uw situatie en een aantal vragen beantwoorden. Deze vragen omvatten onder meer de oorzaak van uw huisvestingsprobleem en de inspanningen die u heeft geleverd om een oplossing te vinden. Daarnaast nemen we ook andere factoren in overweging, zoals dreigende dakloosheid, te hoge woonlasten en uw gezinssamenstelling, bij het beoordelen van uw recht op een urgentieverklaring.

We begrijpen dat deze procedure ingewikkeld kan zijn, maar we staan klaar om u te begeleiden. Als de urgentiecommissie uw aanvraag positief beoordeelt, wordt de toekenning doorgestuurd naar de woningbouwcorporatie. Zij hebben in principe drie tot zes weken de tijd om een geschikte woning voor u te vinden. U heeft de mogelijkheid om twee woningen te weigeren. Let op dat bij de weigering van een derde woning uw urgentieverklaring komt te vervallen.

Hoe werkt het?

De gemeente Eindhoven heeft een beperkte voorraad woningen beschikbaar en wil een zo eerlijk mogelijk systeem handhaven waarin zij een wachtlijst hanteert. Met een urgentieverklaring krijgt u voorrang op andere wachtenden, omdat uw situatie u niet toestaat om langer kunt wachten.

Urgentie aanvragen voor een sociale huurwoning in Eindhoven

Eindhoven. Genoeg woningen voor de veelverdiener, maar helaas veel te weinig voor de middenklasse. De wachttijden voor een sociale huurwoning lopen in de Gemeente Eindhoven op tot ongeveer vier tot zes jaren. Dit betekent dat u, als u blijft wachten, pas over vier jaar de eerste woning zult bezichtigen!

Om dit proces te versnellen hebben we een oplossing: urgentie aanvragen. In veel situaties heeft u namelijk recht op een urgentieverklaring. Zo kan bijvoorbeeld uw medische situatie een grond zijn voor een urgentieverklaring, uw financiële situatie, of een relatiebreuk. Bent u benieuwd of u in aanmerking komt voor een urgentieverklaring? Meld u dan vrijblijvend aan voor een kosteloze intake en onze specialisten kunnen precies vertellen hoe het zit in uw situatie.

Met voorrang een woning

Aan het aanvragen van een urgentieverklaring zijn regels gebonden. Zo moet u voldoen aan een aantal voorwaarden, en mag de situatie niet uw eigen schuld zijn. Uw situatie moet schrijnend zijn, en moet u kunnen aantonen waarom u een urgentie wilt aanvragen in Eindhoven. U heeft binding met de regio, en zo niet, dan legt u uit waarom de Gemeente Eindhoven zo belangrijk voor u is en waarom u een urgentie wilt aanvragen.

De Gemeente Eindhoven legt uw aanvraag voor aan een urgentiecommissie en zij nemen binnen enkele weken een beslissing. De gehele aanvraagtraject nemen wij volledig op ons. We helpen u met het opstellen van een aanvraag en dienen deze namens u in. Ook zullen wij de beslissing voor u volgen en beantwoorden eventuele vragen van een urgentiecommissie. Zodra de beslissing binnen is zullen wij deze voor u bestuderen en gaan we bij een eventuele afwijzing voor u in bezwaar. Als de urgentie is toegekend helpen we u met het reageren op woningen zodat u snel een sociale huurwoning krijgt in de Eindhoven.

Urgentie Aanvragen Eindhoven

Een urgentieverklaring is drie maanden na toekenning geldig en wordt van u verwacht dat u binnen deze periode een woning accepteert. U reageert met voorrang op woningen, dus het komt zelden voor dat een woningzoekende met een urgentie geen woning heeft na drie maanden. Dit komt dan bijvoorbeeld omdat deze woningzoekende niet (voldoende) heeft gereageerd op woningen.

Wilt u uw aanvraag meteen indienen? Dat kan. U kunt vanaf onze website meteen een aanvraag indienen voor een urgentie in Eindhoven. Wij gaan meteen voor u aan de slag en maken de aanvraag compleet. U dient alleen nog wat bewijsstukken op te sturen en leggen wij daarna het dossier voor aan de urgentiecommissie.

U bent in goede handen bij MijnUrgentie

Aan het aanvragen van een urgentieverklaring zijn regels gebonden. Zo moet u voldoen aan een aantal voorwaarden, en mag de situatie niet uw eigen schuld zijn. Uw situatie moet schrijnend zijn, en moet u kunnen aantonen waarom u een urgentie wilt aanvragen in Eindhoven. U heeft binding met de regio, en zo niet, dan legt u uit waarom de Gemeente Eindhoven zo belangrijk voor u is en waarom u een urgentie wilt aanvragen.

De Gemeente Eindhoven legt uw aanvraag voor aan een urgentiecommissie en zij nemen binnen enkele weken een beslissing. De gehele aanvraagtraject nemen wij volledig op ons. We helpen u met het opstellen van een aanvraag en dienen deze namens u in. Ook zullen wij de beslissing voor u volgen en beantwoorden eventuele vragen van een urgentiecommissie. Zodra de beslissing binnen is zullen wij deze voor u bestuderen en gaan we bij een eventuele afwijzing voor u in bezwaar. Als de urgentie is toegekend helpen we u met het reageren op woningen zodat u snel een sociale huurwoning krijgt in de Eindhoven.

Wij verzorgen uw urgentie aanvraag in Eindhoven

Een urgentieverklaring is drie maanden na toekenning geldig en wordt van u verwacht dat u binnen deze periode een woning accepteert. U reageert met voorrang op woningen, dus het komt zelden voor dat een woningzoekende met een urgentie geen woning heeft na drie maanden. Dit komt dan bijvoorbeeld omdat deze woningzoekende niet (voldoende) heeft gereageerd op woningen.

Wilt u uw aanvraag meteen indienen? Dat kan. U kunt vanaf onze website meteen een aanvraag indienen voor een urgentie in Eindhoven. Wij gaan meteen voor u aan de slag en maken de aanvraag compleet. U dient alleen nog wat bewijsstukken op te sturen en leggen wij daarna het dossier voor aan de urgentiecommissie.

Zo werkt een urgentieverklaring aanvragen

Urgentie aanvragen Eindhoven, Urgentie aanvragen Eindhoven

Vul ons officiële aanvraagformulier volledig in.

Urgentie aanvragen Eindhoven, Urgentie aanvragen Eindhoven

Binnen 1 dag nemen wij contact met u op over uw slagingskans.

Urgentie aanvragen Eindhoven, Urgentie aanvragen Eindhoven

U levert de benodigde documenten aan.

Urgentie aanvragen Eindhoven, Urgentie aanvragen Eindhoven

Wij stellen het dossier op en leggen deze voor aan de commissie.

Urgentie aanvragen Eindhoven, Urgentie aanvragen Eindhoven

Uw urgentie wordt wel of niet toegekend.

Schakelt u onze hulp in voor het aanvragen van een urgentieverklaring in de Gemeente Eindhoven, dan betaalt u ons 110 euro.

In deze noodsituaties kunt u urgentie aanvragen Eindhoven

U kunt een urgentieaanvraag doen als u in een noodsituatie zit en u snel een andere woning nodig heeft. In de volgende situaties kunt u een urgentieverklaring aanvragen:

  • U bent (ernstig) ziek en kunt daardoor niet meer in uw woning blijven wonen.
  • U gaat scheiden en u kunt uw woonlasten hierdoor niet meer betalen.
  • Uw huidige woning is onveilig geworden omdat u bent bedreigd of mishandeld.
  • U komt uit de gevangenis, een kliniek, opvangcentrum of psychiatrische inrichting.
  • Uw woning is onbewoonbaar, omdat er brand is geweest.
  • U heeft mantelzorg nodig of u verleent mantelzorg.

Voorwaarden voor urgentie aanvragen Eindhoven uitgelegd

De Gemeente Eindhoven stelt voorwaarden op voor het aanvragen van een urgentieverklaring. Aan deze voorwaarden moet u in ieder geval voldoen:

  • U bent 18 jaar of ouder.
  • U staat ingeschreven bij de gemeente Eindhoven.
  • U heeft een Nederlandse nationaliteit, een geldig paspoort of document van de EU of EER of een geldige verblijfsvergunning.
  • U woont al 2 jaar in Eindhoven en u kunt dit aantonen.
  • Uw belastbaar jaarinkomen is niet hoger dan € 43.574,-
  • U kunt goed zelfstandig wonen.
  • U heeft geen schulden of u zit in een schuldregeling.
  • U staat minder dan 12 jaar ingeschreven bij WoningNet.

In deze noodsituaties kunt u urgentie aanvragen Eindhoven

U kunt een urgentieaanvraag doen als u in een noodsituatie zit en u snel een andere woning nodig heeft. In de volgende situaties kunt u een urgentieverklaring aanvragen:

  • U bent (ernstig) ziek en kunt daardoor niet meer in uw woning blijven wonen.
  • U gaat scheiden en u kunt uw woonlasten hierdoor niet meer betalen.
  • Uw huidige woning is onveilig geworden omdat u bent bedreigd of mishandeld.
  • U komt uit de gevangenis, een kliniek, opvangcentrum of psychiatrische inrichting.
  • Uw woning is onbewoonbaar, omdat er brand is geweest.
  • U heeft mantelzorg nodig of u verleent mantelzorg.

Voorwaarden voor urgentie in Eindhoven

De Gemeente Eindhoven stelt voorwaarden op voor het aanvragen van een urgentieverklaring. Aan deze voorwaarden moet u in ieder geval voldoen:

  • U bent 18 jaar of ouder.
  • U staat ingeschreven bij de gemeente Eindhoven.
  • U heeft een Nederlandse nationaliteit, een geldig paspoort of document van de EU of EER of een geldige verblijfsvergunning.
  • U woont al 2 jaar in Eindhoven en u kunt dit aantonen.
  • Uw belastbaar jaarinkomen is niet hoger dan € 43.574,-
  • U kunt goed zelfstandig wonen.
  • U heeft geen schulden of u zit in een schuldregeling.
  • U staat minder dan 12 jaar ingeschreven bij WoningNet.

Zij gingen u voor

Ons team zet zich volledig voor u in.

Schakelt u onze hulp in voor het aanvragen van een urgentieverklaring in de Gemeente Eindhoven, dan betaalt u ons 110 euro.

Ons team zet zich volledig voor u in.

Schakelt u onze hulp in voor het aanvragen van een urgentieverklaring, dan betaalt u ons 110 euro.

Veelgestelde vragen

  • Wij gaan direct voor u aan de slag.

    Om u goed te kunnen helpen vragen wij u om uw situatie zo duidelijk mogelijk te omschrijven bij uw aanmelding. Onze jurist zal uw situatie toetsen op de meest recente wet- en regelgeving rondom het toekennen van woonurgentie. Hierover krijgt u een mail met daarin het vervolgproces.

    U kunt ervan uitgaan dat de meeste dossier binnen een termijn van zes tot acht weken worden afgerond. Onze dienstverlening is vaak snel afgerond, de aanvraag bij de gemeente neemt echter tijd in beslag en daarin zijn wij afhankelijk van de gemeente. Wij kunnen hier geen invloed op uitoefenen.

  • U kunt bij uw gemeente terecht voor een daklozenopvang, dit betekent dat u een bijdrage betaalt aan de opvang waar u veelal gedeelde voorzieningen heeft en u aan regels gebonden bent.

    Wij zullen u hiervoor aanmelden, indien er een wachtrij is stellen wij onze eigen opvang ter beschikking. U betaalt hier een eigen bijdrage voor, u woont dan in een appartement in een woonwijk. Niemand, dus ook niet uw sociaal netwerk of werkgever hoeft te weten dat u in een opvang zit.

  • Wij zijn een particulier juristenkantoor. U betaalt ons altijd per voorschotnota vooraf. Wij zullen bij afgewezen aanvragen geen restitutie doen van de door u betaalde gelden, dit betekent dat wij een inspanningsverplichting hebben jegens u.

    Indien uw aanvraag is afgewezen tekenen wij – indien daar gronden voor zijn – bezwaar voor u aan, in overleg met u schakelen wij een advocaat in en deze doet de beroepsprocedure. U dient de advocaat zelf te betalen, indien u een laag inkomen heeft kunt u in aanmerking komen voor gesubsidieerde rechtsbijstand. Dit betekent dat u enkel een eigen bijdrage dient te betalen gedurende de procedure.

    Onze ervaren juristen zullen daarom vooraf uw dossier doornemen en de mogelijkheden met u bespreken om teleurstellingen te voorkomen. Op al onze diensten is 21% BTW en 8% kantoorkosten van toepassing.

  • U bent altijd welkom voor een kopje koffie en een vrijblijvend intakegesprek!

    Neem hiervoor contact op met ons secretariaat om een afspraak in te plannen met onze jurist. Wij zijn op werkdagen beschikbaar, ons kantoor is gevestigd in Rotterdam.

  • Neem hiervoor contact op met onze secretariaat. Wij nemen regelmatig dossiers over van maatschappelijke organisaties om de juiste en passende begeleiding te bieden.

  • Wij streven er bij MijnUrgentie naar om onze cliënten zo goed mogelijk van dienst te zijn en te informeren over onze dienstverlening. Onze cliënten zijn vaak zelf niet juridisch onderlegd en hebben moeite om hun situatie inclusief alle relevante juridische aspecten op papier te zetten.

    MijnUrgentie ziet zich als de voorvechter die voor de underdog opkomt tegen de ‘grote’ overheid in situaties waar de overheid procedures te ingewikkeld heeft gemaakt, te weinig heeft gebouwd en te veel om bewijsmiddelen vraagt. MijnUrgentie loodst gewone mensen – tegen betaling – door dit oerwoud.

  • Indien uw CIZ-indicatie het toelaat en u in aanmerking komt voor een Persoons Gebonden Budget (PGB), kunnen wij u langdurige persoonlijke begeleiding aanbieden bij financiële en overige zaken. Wij helpen u naar dagbesteding, begeleiden u, bieden toezicht en adviseren waar nodig.

  • Wij werken in alle gemeenten door heel Nederland. Dit betekent dat u dus een aanvraag kunt doen voor iedere gemeente, wel is de procedure per gemeente anders en daarom zullen wij de aanvragen ook afzonderlijk beoordelen.

    In bepaalde gemeenten is het niet mogelijk om het dossier via ons in te dienen, in dat geval zullen wij het dossier voor u opstellen en een afspraak voor u maken bij de woningbouwvereniging of gemeente. U dient in dat geval zelf het dossier in te leveren.

  • Een afwijzing is voor ons niet het punt om op te geven. Wij zullen altijd voor de alternatieve mogelijkheden bekijken en uw strategie wijzigen om alsnog tot het doel te komen.

    Indien er noodzaak voor is gaan wij namens u in beroep. Wij merken in de praktijk dat het vaak bij bezwaar- en beroepsprocedures wel tot een woonurgentie komt.

  • Voor alle aanvragen dient u achttien jaar en ouder te zijn.

  • Wij zijn een juristenkantoor welke gespecialiseerd is in het aanvragen van voorrangsverklaringen. Op jaarbasis doen wij ongeveer drieduizend dossiers, onze slagingspercentage is 78% (2019). Wij zijn geen onderdeel van gemeenten en woningbouwverenigingen.

    Wij hebben ervaringen in het aanvragen van voorrangsverklaringen en zetten deze kennis en ervaring in om ook u aan een sociale huurwoning te helpen. In veel gevallen weten onze cliënten niet wat hun rechten zijn, daarom schakelen zij ons in.

    Wij verdedigen de rechten en staan daarom onze cliënten bij met de aanvraag en procedure bij de gemeente of woningbouwvereniging.

  • Voor het klaarmaken en uitwerken van uw aanvraag waarin wij op grond van uw specifieke situatie op de toepasselijke regels beroep zullen doen, betaalt u ons kantoor een eenmalig bedrag ad € 110,00.

    Hiermee nemen wij de zorgen van het juist en deugdelijk opstellen van uw aanvraag uit handen en zien wij er op toe dat uw aanvraag op grond van een of meer juiste urgentiegronden en goed onderbouwd door het bevoegde orgaan in behandeling kan worden genomen. Nadat uw aanvraag door ons is ingediend zal het bevoegde orgaan (zoals de Gemeente of Corporatie) de geldende legeskosten om uw aanvraag in behandeling te nemen rechtstreeks bij u in rekening brengen.

    Indien u in beroep wenst te gaan tegen een besluit, dan betaalt u de advocaatkosten, de hoogte hiervan is afhankelijk van uw inkomen.

  • Binnen één werkdag neemt onze juridisch-consulent contact met u op om uw situatie te beoordelen en uw aanmelding aan te vullen. Dit doen wij doorgaans telefonisch.

    De aanmelding zal daarna worden doorgestuurd naar onze jurist, hij zal een inschatting maken over uw slagingskansen en indien u redelijke kansen heeft zullen wij u dossier aannemen. U betaalt ons enkel als wij uw dossier zullen aannemen.

  • Als u de verklaring heeft, dient u zelf actief op zoek te gaan naar passend woonruimte. Wij kunnen u hierin wel begeleiden maar u dient het uiteindelijk zelf te doen.

  • De door ons geleverde diensten zien op urgente situaties. Door de aanvraag volledig in te vullen en in te zenden geeft u akkoord met directe levering van onze diensten en neemt u afstand van uw herroepingsrecht.

    Deze werkwijze is inherent aan de diensten die wij verlenen nu wij anderszins uw aanvraag pas in behandeling kunnen nemen nadat de bedenktijd van 14 dagen voorbij is.

  • Alle informatie en bewijsstukken dat wij van u ontvangen worden conform de meest recente wet- en regelgeving rondom privacy standaarden opgeslagen en verwerkt.

    Wij hebben een Functionaris Gegevensbescherming aangesteld en aangemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens om dit proces te monitoren en toezicht te houden op het verwerkingsproces.

    Registratienummer bij de Autoriteit Persoonsgegevens: 010823

  • Wij gaan direct voor u aan de slag.

    Om u goed te kunnen helpen vragen wij u om uw situatie zo duidelijk mogelijk te omschrijven bij uw aanmelding. Onze jurist zal uw situatie toetsen op de meest recente wet- en regelgeving rondom het toekennen van woonurgentie. Hierover krijgt u een mail met daarin het vervolgproces.

    U kunt ervan uitgaan dat de meeste dossier binnen een termijn van zes tot acht weken worden afgerond. Onze dienstverlening is vaak snel afgerond, de aanvraag bij de gemeente neemt echter tijd in beslag en daarin zijn wij afhankelijk van de gemeente. Wij kunnen hier geen invloed op uitoefenen.

  • U kunt bij uw gemeente terecht voor een daklozenopvang, dit betekent dat u een bijdrage betaalt aan de opvang waar u veelal gedeelde voorzieningen heeft en u aan regels gebonden bent.

    Wij zullen u hiervoor aanmelden, indien er een wachtrij is stellen wij onze eigen opvang ter beschikking. U betaalt hier een eigen bijdrage voor, u woont dan in een appartement in een woonwijk. Niemand, dus ook niet uw sociaal netwerk of werkgever hoeft te weten dat u in een opvang zit.

  • Wij zijn een particulier juristenkantoor. U betaalt ons altijd per voorschotnota vooraf. Wij zullen bij afgewezen aanvragen geen restitutie doen van de door u betaalde gelden, dit betekent dat wij een inspanningsverplichting hebben jegens u.

    Indien uw aanvraag is afgewezen tekenen wij – indien daar gronden voor zijn – bezwaar voor u aan, in overleg met u schakelen wij een advocaat in en deze doet de beroepsprocedure. U dient de advocaat zelf te betalen, indien u een laag inkomen heeft kunt u in aanmerking komen voor gesubsidieerde rechtsbijstand. Dit betekent dat u enkel een eigen bijdrage dient te betalen gedurende de procedure.

    Onze ervaren juristen zullen daarom vooraf uw dossier doornemen en de mogelijkheden met u bespreken om teleurstellingen te voorkomen. Op al onze diensten is 21% BTW en 8% kantoorkosten van toepassing.

  • U bent altijd welkom voor een kopje koffie en een vrijblijvend intakegesprek!

    Neem hiervoor contact op met ons secretariaat om een afspraak in te plannen met onze jurist. Wij zijn op werkdagen beschikbaar, ons kantoor is gevestigd in Rotterdam.

  • Neem hiervoor contact op met onze secretariaat. Wij nemen regelmatig dossiers over van maatschappelijke organisaties om de juiste en passende begeleiding te bieden.

  • Wij streven er bij MijnUrgentie naar om onze cliënten zo goed mogelijk van dienst te zijn en te informeren over onze dienstverlening. Onze cliënten zijn vaak zelf niet juridisch onderlegd en hebben moeite om hun situatie inclusief alle relevante juridische aspecten op papier te zetten.

    MijnUrgentie ziet zich als de voorvechter die voor de underdog opkomt tegen de ‘grote’ overheid in situaties waar de overheid procedures te ingewikkeld heeft gemaakt, te weinig heeft gebouwd en te veel om bewijsmiddelen vraagt. MijnUrgentie loodst gewone mensen – tegen betaling – door dit oerwoud.

  • Indien uw CIZ-indicatie het toelaat en u in aanmerking komt voor een Persoons Gebonden Budget (PGB), kunnen wij u langdurige persoonlijke begeleiding aanbieden bij financiële en overige zaken. Wij helpen u naar dagbesteding, begeleiden u, bieden toezicht en adviseren waar nodig.

  • Wij werken in alle gemeenten door heel Nederland. Dit betekent dat u dus een aanvraag kunt doen voor iedere gemeente, wel is de procedure per gemeente anders en daarom zullen wij de aanvragen ook afzonderlijk beoordelen.

    In bepaalde gemeenten is het niet mogelijk om het dossier via ons in te dienen, in dat geval zullen wij het dossier voor u opstellen en een afspraak voor u maken bij de woningbouwvereniging of gemeente. U dient in dat geval zelf het dossier in te leveren.

  • Een afwijzing is voor ons niet het punt om op te geven. Wij zullen altijd voor de alternatieve mogelijkheden bekijken en uw strategie wijzigen om alsnog tot het doel te komen.

    Indien er noodzaak voor is gaan wij namens u in beroep. Wij merken in de praktijk dat het vaak bij bezwaar- en beroepsprocedures wel tot een woonurgentie komt.

  • Voor alle aanvragen dient u achttien jaar en ouder te zijn.

  • Wij zijn een juristenkantoor welke gespecialiseerd is in het aanvragen van voorrangsverklaringen. Op jaarbasis doen wij ongeveer drieduizend dossiers, onze slagingspercentage is 78% (2019). Wij zijn geen onderdeel van gemeenten en woningbouwverenigingen.

    Wij hebben ervaringen in het aanvragen van voorrangsverklaringen en zetten deze kennis en ervaring in om ook u aan een sociale huurwoning te helpen. In veel gevallen weten onze cliënten niet wat hun rechten zijn, daarom schakelen zij ons in.

    Wij verdedigen de rechten en staan daarom onze cliënten bij met de aanvraag en procedure bij de gemeente of woningbouwvereniging.

  • Voor het klaarmaken en uitwerken van uw aanvraag waarin wij op grond van uw specifieke situatie op de toepasselijke regels beroep zullen doen, betaalt u ons kantoor een eenmalig bedrag ad € 110,00.

    Hiermee nemen wij de zorgen van het juist en deugdelijk opstellen van uw aanvraag uit handen en zien wij er op toe dat uw aanvraag op grond van een of meer juiste urgentiegronden en goed onderbouwd door het bevoegde orgaan in behandeling kan worden genomen. Nadat uw aanvraag door ons is ingediend zal het bevoegde orgaan (zoals de Gemeente of Corporatie) de geldende legeskosten om uw aanvraag in behandeling te nemen rechtstreeks bij u in rekening brengen.

    Indien u in beroep wenst te gaan tegen een besluit, dan betaalt u de advocaatkosten, de hoogte hiervan is afhankelijk van uw inkomen.

  • Binnen één werkdag neemt onze juridisch-consulent contact met u op om uw situatie te beoordelen en uw aanmelding aan te vullen. Dit doen wij doorgaans telefonisch.

    De aanmelding zal daarna worden doorgestuurd naar onze jurist, hij zal een inschatting maken over uw slagingskansen en indien u redelijke kansen heeft zullen wij u dossier aannemen. U betaalt ons enkel als wij uw dossier zullen aannemen.

  • Als u de verklaring heeft, dient u zelf actief op zoek te gaan naar passend woonruimte. Wij kunnen u hierin wel begeleiden maar u dient het uiteindelijk zelf te doen.

  • De door ons geleverde diensten zien op urgente situaties. Door de aanvraag volledig in te vullen en in te zenden geeft u akkoord met directe levering van onze diensten en neemt u afstand van uw herroepingsrecht.

    Deze werkwijze is inherent aan de diensten die wij verlenen nu wij anderszins uw aanvraag pas in behandeling kunnen nemen nadat de bedenktijd van 14 dagen voorbij is.

  • Alle informatie en bewijsstukken dat wij van u ontvangen worden conform de meest recente wet- en regelgeving rondom privacy standaarden opgeslagen en verwerkt.

    Wij hebben een Functionaris Gegevensbescherming aangesteld en aangemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens om dit proces te monitoren en toezicht te houden op het verwerkingsproces.

    Registratienummer bij de Autoriteit Persoonsgegevens: 010823

Wilt u liever terug gebeld worden?

    Door Verzenden te klikken gaat u akkoord met ons Privacybeleid

    Urgentie aanvragen Eindhoven, Urgentie aanvragen Eindhoven