Wat is een urgentieverklaring?
Een urgentieverklaring woningzoekende is voor mensen die met spoed op zoek zijn naar een nieuwe woning, bijvoorbeeld bij een scheiding. Zodra uw aanvraag voor een urgentieverklaring (ook wel voorrangsverklaring genoemd) is toegewezen, krijgt u voorrang tijdens uw zoektocht naar een sociale huurwoning.
Hoe vraag ik een urgentieverklaring aan?
U kunt makkelijk en snel een urgentieverklaring aanvragen via onderstaand formulier. Op basis van de ingevulde gegevens wordt gekeken welke mogelijkheden u heeft. Bij twijfel neemt een jurist per mail contact op om uw casus te bespreken. We nemen uw dossier alleen aan als deze een redelijke slagingskans heeft voor een urgentieverklaring bij uw gemeente of woningbouwvereniging. U krijgt alle documentatie per mail opgestuurd, met duidelijke afspraken en een opdrachtbevestiging. Neem dit zorgvuldig door voordat u de aanvraag indient. Indien akkoord sturen wij de aanvraag namens u naar de regionale toetsingscommissie in uw gemeente.
U betaalt voor onze diensten € 110,-, hiernaast betaalt u ook de gemeentelijke legeskosten, omdat de leges per gemeente kunnen verschillen, zijn deze niet op voorhand te vermelden maar dit zij kosten die moeten worden voldaan om uw aanvraag in behandeling te nemen.