fbpx ...
Veel gekozen categoriën Bekijk alle situaties
Direct aanvragen
Urgentie aanvragen Almere, Een urgentieverklaring in Almere aanvragen

Een urgentieverklaring in Almere aanvragen

Een urgentieverklaring in Almere aanvragen https://www.mijnurgentie.nl/wp-content/uploads/2020/11/mijn-urgentie-almere.jpg 1600 971 MijnUrgentie MijnUrgentie https://www.mijnurgentie.nl/wp-content/uploads/2020/11/mijn-urgentie-almere.jpg

Wanneer u zich in een persoonlijk noodsituatie bevindt kunt u in Almere recht hebben op een urgentieverklaring. Urgentie Aanvragen in Almere. Met een urgentieverklaring krijgt u voorrang op de andere woningzoekenden. In deze verklaring worden een aantal zaken behandeld. Denk daarbij aan het type woning waarop u voorrang heeft, het aantal slaapkamers, de maximale huurprijs en de regio waarvoor de urgentie geldt.


Voorwaarden voor urgentie in Almere

Er zijn verschillende situaties waarin u recht kunt hebben op een urgentieverklaring in Almere. U kunt een urgentieverklaring krijgen wanneer:

U bent 18 jaar of ouder

U hebt de Nederlandse nationaliteit

U woont al minimaal twee jaar (aaneengesloten) in Almere

Uw relatie is beëindigd en u en uw kind(eren) hebben geen onderdak meer

U heeft een ernstige ziekte, waardoor u niet meer in uw huidige woning kunt blijven wonen

Uw woning wordt gesloopt

U heeft geldproblemen die u niet zelf heeft veroorzaakt

U heeft er alles aan gedaan om een woning te vinden

In sommige gevallen vraagt de gemeente u ook om een medische keuring te doorlopen om vast te stellen of u zich echt in een noodsituatie bevindt.


Zo vraagt u een urgentieverklaring aan

Via MijnUrgentie vraagt u eenvoudig een urgentieverklaring aan in Almere. Zodra u uw aanvraag bij ons heeft ingediend neemt onze juridisch-consulent binnen één werkdag telefonisch contact met u op. Daarna wordt uw aanvraag doorgezet naar onze jurist. Hij maakt een inschatting of uw aanvraag kans van slagen heeft. Uw aanvraag moet altijd onderbouwd worden met bewijsstukken.

Denk daarbij bijvoorbeeld aan aktes en afschriften. U levert ons vervolgens alle bewijsstukken aan, digitaal of per post, waarna wij deze als bijlagen zullen toevoegen aan uw dossier. Indien mogelijk versturen wij namens u uw aanvraag. Het kan ook voorkomen dat u zelf naar uw gemeente of woningbouwvereniging moet om uw aanvraag voor een Urgentie Aanvragen in Almere in te dienen.